blod - ÖVERALLT

Det finns mycket som jag berörs av på jobbet
det är nånting varje dag
men IDAG
det tog fan priset!
Kör ut mat till folk i kommunen, och idag hamnade jag i en minst sagt oväntad situation
Jaja.. kom till saken
När ja kliver ur bilen hör jag hur tantenss lilla vovve skäller för full hals och hur någon bankar i
marken. Springer till framidan och möts av en syn... jaa ni har nog inte sett dess like.
Lilla tanten står och slår hejvilt med en spade i marken, heelt galen! Först fattar jag ingenting och
vill springa iväg, men så ser jag vad hon slår efter
En j-vligt stor huggorm på verandan.
F.y F.a.n.
"Måste-slå-sönder-huvve" skriker den annars så mida tanten (och jo ormen var nog sannerligen dö sen.)
"Kom å hjälp mig du!" ropar hon (aldrig i livet, hellre dör jag) "Eh, är den inte död...eller?" svarar jag
"Kanske det.." kommer det (det var blod å innanmäten strittat all over)
Sen följde en rätt lång diskussion om händelseförloppet efter att hon hämtat andan lite
(jag funderade samtidigt på vad jag skulle ta mig till om hon fick en hjärtinfarkt)
men sen skyfflar hon upp ormdelarna på sin spade (hänger å dinglar) och marcherar bort mot
skogen och en myrstack där hon slänger hela härligheten.
Då jag cyklar hem senare efter jobbet slingrar sig en orm över vägen precis framför mig.
Borde det inte räcka nu? Jag är äcklad

Kommentarer
Postat av: Marie

Ha ha!

2011-05-12 @ 08:22:37
Postat av: Malin

MEN herrijösses vilken supertant! :P

2011-05-12 @ 14:52:41
URL: http://thelifeofadreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0