bekräftelse

varför kan man älska att stå på en scen och dansa,
eller att måla en tavla, eller att mecka på en bil?
varför städar man, putsar fönster och fejar
tränar för att bli stark och nå toppen, nå bättre resultat
eller skriva bra i ett prov?
Varför kämpa för att bli riktigt riktigt bra på något och inte bara medel?
för att jag mår bra av det kanske man kan svara, men varför mår man bra av det dåå?
svaret är som öppet men jag vet vad jag tänker på.
Intressat att spinna och vrida på om man har tid

Eh, blitt rätt djup här på lilla bloggen plötsligt med det är nu mina vrickade funderingar
som ni till liten del får ta del av nu och då ;)
stått i köket å jobbet hela dagen verkligen! det simmar av bruna bönor
och fläsk i huvet, och ugnskyckling och fattiga riddare och drömtårta
och toscakaka och fisk å fläsk och kaffe
Blä!
och nejj ja är inte kock, även om man kan undra ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0